onsdag 6 juli 2011

13. Topplock VW Sharan.


Sharan -01. Går lite illa, ryker vitt, o luktar kok hela tiden.








Vanlig 1,8T här. Tack o lov inte v6, eller nåt annat svårmekat.





Topp loss. Här råder ingen tvekan om vilka cylindrar som tagit in vatten.
Helt rentspolat o blankt på 2.an & 3.an.





Nyplanad & slipade ventiler. Kylkanalerna i toppen vid 2.an & 3.ans
förbränningsrum var igenproppade pga för mycket kylartätningsmedel,
så motorn har inte fått kylning där. Ansättningar i toppen, och trasig packning blev följden.





V.A.G.s lösning på dubbel kamdrivning. Enkelt kamremdrev, och separat kedjedrivning för insugskammen. Bra eller dåligt?...tjaah, det är säkert bra.
Är ju iaf enklare att byta kamrem så här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar